Jídlo pro vaši pleť: Které potraviny pomohou proti stárnutí?

Jídlo pro vaši pleť: Které potraviny pomohou proti stárnutí?
pixabay.com

Mezi oblíbené suroviny, které bývají často součástí masek na obličej, patří i ovesné vločky. Ty obsahují přírodní rostlinnou chemikálii, která pomáhá předcházet poškození kožních buněk a uklidňuje podráždění kůže. Vedle vnější aplikace byste je ale neměla vyřadit ani z jídelníčku.

Jako celozrnná obilovina mají ovesné vločky nízký glykemický index, a tak udržují nižší hladinu cukru v krvi. „Je známo, že vysoce glykemická jídla způsobují akné a vrásky,“ říká americká dermatoložka z New Yorku Debra Jaliman. Z ovesných vloček si můžete připravit ovesnou kaši nebo je lze použít i na slané pokrmy, např. při přípravě cuketových placiček nebo celozrnného chleba. 

Avokádo a tučné ryby

Od věku čtyřiceti let je pleť mnohem náchylnější k poškození a je na dotek hrubší a suchá. Zdravé tuky vám pomáhají pleť dostatečně hydratovat, a to přirozenou schopností v pokožce zadržovat vodu. Pleť tak působí mnohem plněji a mladistvěji. 

Pravidelně proto do své stravy zařaďte avokádo, ale i tučné ryby, jako jsou losos nebo makrela, obsahující mastné kyseliny včetně omega-3. Zdravé tuky působí v těle protizánětlivě, zpomalují stárnutí a podporují trávení. Vyhýbejte se však tučným smaženým jídlům, která mají pro tělo zcela opačný účinek. 

Hovězí maso a listová zelenina

Dopřejte si plátek libového hovězího masa a dodáte tělu nezbytné bílkoviny včetně kolagenu, který je pro pevnost a elasticitu pleti nezbytný. 

Zároveň ale můžete podpořit tvorbu kolagenu v těle i konzumací potravin, které samy o sobě kolagen neobsahují. Patří sem zelenina bohatá na vitamin C, tmavá listová zelenina, jako jsou špenát a kapusta, nebo dokonce sója. Aminokyseliny – prolin a glycin – totiž podporují funkce buněk a schopnost těla produkovat vlastní kolagen.

Zdroj: zeny.cz